Jumaat, 13 Mei 2016

Hanya mampu menangis di dalam hati

seteguh mana hati kau..
saat kau jatuh..
saat kau ditolak..
pasti retak beribu..
pasti kau akan berseorangan..
manusia lain takkan pernah memahami hati kau..
berpuluh kali kau cuba bukakan hati untuk dicintai..
berjuta kali juga hati kau akan ditikam..
dunia ni memang kejam..
bilamana kau berlaku baik..
pasti celaka akan menyapa..
kau cuma manusia hina..
kau cuma akan dicaci..
menagih cinta yang tak mungkin ada..
cinta hanya wujud di novel fantasi saja..
sudahlah dunia..
kenapa berlaku kejam..
kenapa semua perlu terjadi..
kenapa perlu menipu
tolong..
aku merayu..
aku dah cukup merana..
merana kerana sebuah cinta..
cinta hanyalah penipuan dunia..
aku janji..
aku akan kembali menyusun picisan hati..
aku akan pergi..
ke neraka..
selamat tinggal dunia..
aku sudah tak terdaya lagi..
duniaku hanyalah engkau dihati.

Tiada ulasan: